انواع ارتودنسی دندان را بشناسیم + مراحل انجام ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که شامل دسته کلی ارتودنسی ثابت و متحرک می شود. اما همین ارتودنسی ها، خود نیز شامل زیر دسته هایی می شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • ·         ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال
  • ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین

مراحل ارتودنسی دندان را به ترتیب بشناسیم

مراحل ارتودنسی در هر فردی به نسبت نوع ناهنجاری دندانی، شدت ناهنجاری، روش درمان و سن بیمار می تواند متفاوت از دیگری باشد. برای مثال مراحل ارتودنسی ثابت و متحرک با یکدیگر فرق دارد و همینطور مراحل ارتودنسی دندان کودکان و بزرگسالان نیز با یکدیگر فرق دارند. اما به طور کلی مراحل ارتودنسی دندان به شرح زیر است:

پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی با مهارت و تجربه بالا

قبل از هر چیزی باید به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب در شهر و منطقه خود باشید. به طور مثال اگر در کرج ساکن هستید، پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی در کرج می تواند ترس شما از درمان را از بین ببرد. در صورتی که این درمان توسط بهترین متخصص ارتودنسی انجام شود، با کمترین درد و ناراحتی و عوارض بهترین نتایج را دریافت خواهید کرد.

معاینه توسط ارتودنتیست و عکسبرداری از دهان و دندان

در جلسه مراجعه، متخصص ارتودنسی دهان و دندانهای شما را به طور کامل بررسی می کند و به منظور اطمینان خاطر از نوع و شدت ناهنجاری، عکسبرداری از دهان و دندان را برای شما تجویز می کند. در صورتی که تصاویر، نشان دهنده هر گونه مشکل اعم از پوسیدگی دندان و … باشد، باید قبل از شروع درمان ارتودنسی رفع شوند.

انتخاب نوع درمان ارتودنسی دندان

انتخاب روش درمان، یکی از مهم ترین مراحل ارتودنسی دندان است. بهترین روش درمانی برای بیمار را متخصص ارتودنسی به توجه به معاینات انجام شده، عکس رادیولوژی دندان، نیاز بیمار و درخواست بیمار مشخص می کند. انواع روش های ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک است که هر کدام از این روش ها نیز انواع مختلفی دارند.

مراجعات در بازه های مختلف

شما تا پایان طول درمان موظف هستید در بازه های زمانی منظم و تعیین شده به کلینیک ارتودنسی مراجعه کنید تا وضعیت دندان هایتان بررسی شود.

استفاده از نگهدارنده ارتودنسی

برخی از متخصصین ارتودنسی ممکن است پس از پایان درمان ارتودنسی تا مدتی استفاده از نگهدارنده ارتودنسی یا ریتینر را برای بیماران خود تجویز کنند.

کدام مدل ارتودنسی بهتر است؟

هر یک از این روش‌ ها دارای مزایا و معایب خود هستند و هر فرد ممکن است با ناهنجاری ‌ها و مشکلات مختلف در دندان ‌ها و فک خود مواجه باشد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: